SNCF se plânge că pierde anual 300 de milioane de euro.
Ce măsuri vrea să ia? Să reducă perioada de valabilitate a biletelor şi să majoreze cuantumul amenzilor.
Biletele de tren fără rezervare, deci cele care nu sunt pentru TGV-uri, nu vor mai fi valabile două luni de la data cumpărării, ca acum, ci doar o săptămână. Frauda frecventă este necompostarea biletelor la urcarea în tren, iar dacă un controlor nu vine să le vizeze, biletele vor fi reutilizate.
Dar care e regimul actual al amenzilor? Dacă e prins fără bilet compostat, blatistul din Franţa plăteşte o amendă de 25 de euro.
Dacă nu are deloc bilet, blatistul plăteşte 35 de euro pentru o distanţă mai mică de 100 km. Pentru o distanţă de peste 100 km, călătorul fraudulos trebuie să plătească preţul biletului, cumpărat pe loc, plus 25 de euro amendă.
SNCF vrea să se ajungă la amenzi de 100 de euro.
Nici majorarea amenzilor nu este o garanţie că SNCF îşi va recupera banii. Pentru că, după ce se scriu procesele verbale, apare o nouă problemă – în acte apar nume false şi adrese fictive. Vă vine să credeţi că numai 11% din sumele trecute în procesele verbale pentru amenzi sunt „recuperate”?
Compania franceză vrea să aplice noile măsuri din toamnă, probabil din octombrie.
Comentarii
Trimiteți un comentariu