Treceți la conținutul principal

Cannes - glamour and marketing

Pe 14 mai, Festivalul de la Cannes incepe cu "Grace de Monaco" sau, daca preferati in limba materna a actritei-printesa, “Grace of Monaco” .

Premiera filmului a fost amânată de mai multe ori, familia princiară de Monaco este nemulţumită de film, conflictul dintre realizatorul Olivier Dahan şi distribuitorul american Harvey Weinstein (un geniu al marketingului), vedeta care întruchipează o altă vedetă - Nicole Kidman în rolul prinţesei Grace: pelicula are, deci, tot ce îi trebuie ca să poată deschide cu surlele şi trâmbiţele necesare festivalul de film de la Cannes.

În 2007, Olivier Dahan triumfa cu “La Môme", filmul care a cucerit SUA cu titlul "La Vie en rose" şi în anul următor, pentru interpretarea lui Edith Piaf, Marion Cotillard primeşte Oscarul.

Actriţa Grace Kelly s-a întâlnit cu Prinţul Rainier de Monaco la festivalul de la Cannes unde venise pentru filmul “O crimă aproape perfectă”, de Alfred Hitchcock. În culmea gloriei, la 27 de ani, Grace se căsătoreşte cu Rainier în anul 1956.




Filmul nu spune povestea dulce cu prinţese, de la începutul relaţiei celor doi. Acţiunea se petrece în 1962, după ce s-au născut Caroline şi Albert. Grace nu se adaptează rolului de prinţesă şi ar vrea să se întoarcă la Hollywood. În acelaşi timp, durerile de cap ale prinţului sunt duble - principatul său se află în conflict cu Franţa.

Filmul trebuia să aiba premiera în ianuarie, dar evenimentul a fost amânat pentru martie. În cele din urmă, premiera va fi pe 14 mai, iar în acelaşi timp cu francezii îl vor putea vedea spectatorii din mai multe ţări, inclusiv din China.

Distribuitorul Harvey Weinstein mai are în palmares Oscarurile filmului lui Michel Hazanavicius "The artist".

Copiii lui Grace, prinţesa moartă în accident de maşină în 1982, nu sunt de acord cu versiunea vieţii părinţilor lor, prezentată în film.              

Albert II, Caroline şi Stéphanie, care NU au văzut filmul, au dat publicităţii un comunicat în care critică trailerul fantezist care anunţă un film despre “o pagină din istoria principatului, bazându-se pe referinţe istorice eronate şi literare îndoielnice”.

Stéphanie a spus că filmul nu trebuia să existe. Nu face elogiul principatului Monaco şi nu elogiază nici personalitatea prinţului Rainier, tatăl ei.

Pe de altă parte, regizorul Dahan şi producătorul Pierre-Ange Le Pogam spun că au trimis la Palat versiunile scenariului, inclusiv pe cea finală, şi că au avut autorizaţia de a filma în principat.

Nicole Kidman a spus, citată de Daily Mail, că înţelege reacţia celor trei copii. “E normal ca fiii să îşi apere părinţii”. Actriţa a mai spus că are un mare respect pentru Grace.


         
Casetele video se demodează, video on demand nu ia avânt atât de repede pe cât se spera, televiziunea cumpără ieftin filmele, accesul în sala de cinema pentru filmul independent este dificil - câteva dintre motivele de stres pentru specialiştii lumii filmului care se vor întâlni la Cannes - căci să nu uităm că la festival nu merg doar actriţe şi regizori! În noul pavilion “Next” se vor aborda subiecte precum crowdfunding,  finanţări alternative, cinema on demand, proiecte transmedia.


Alain Goldman a lansat în Franţa o mare societate de gestiune, OTC Asset management, un fond care să le permită persoanelor particulare să investească în cinema, cu nişte avantaje fiscale, fond despre care Goldman spune că ar fi o premieră.

Cinema on demand există în mai multe ţări: ilikecinema.com în Franţa, mypicturehouse, în Marea Britanie etc.) - spectatorii pot vota în favoarea filmului pe care vor să-l vadă într-o sală de cinema adevărată, din oferta unui catalog.

Asta e partea grea, neplacuta si financiara a cinematografului. Adica aia care noua nu ne place. Vrem doar glamour si e normal sa fie asa. 

Splendoarea de pe Croisette e sarbatoarea visatorilor din salile de cinema. Les amis savent pourqoi!



Cannes 2014, 60 de filme în selecţia oficială




18 sunt în competiţie pentru Palme d'or:
           - "Sils Maria", al francezului Olivier Assayas
           - "Saint Laurent", al francezului  Bertrand Bonello
           - "Kis Uykusu" ("Sommeil d'hiver"), al turcului Nuri Bilge Ceylan
           - "Maps to the stars", al canadianului  David Cronenberg
           - "Deux jours, une nuit", al belgienilor Jean-Pierre et Luc Dardenne
           - "Mommy", al canadianului Xavier Dolan
           - "Captives", al canadianului Atom Egoyan
           - "Adieu au langage", al franco-elveţianului Jean-Luc Godard
           - "The search", al francezului Michel Hazanavicius
           - "The homesman", al americanului Tommy Lee Jones
           - "Futatsume no mado" ("Deux fenętres"), al japonezei Naomi Kawase
           - "Mr Turner", al britanicului Mike Leigh
           - "Jimmy's hall", al britanicului Ken Loach
           - "Foxcatcher", al americanului Bennett Miller
           - "Le Meraviglie" ("La Merveille"), al italiencei Alice Rohrwacher
           - "Relatos salvajes" ("Wild tales"), al argentinianului Damian Szifron
           - "Timbuktu", de Abderrahmane Sissako, din Mauritius
           - "Leviathan", al rusului Andrey Zvyagintsev
           
           Filmul de deschidere, în afara competiţiei, "Grace de Monaco", al francezului Olivier Dahan.
           

20 de filme în secţiunea Un Certain Regard:
           Film de deschidere a secţiunii: "Party Girl", de Marie Amachoukeli, Claire Burger, Samuel Theis
           - "Jauja", de Lisandro Alonso
           - "La chambre Bleue", de Mathieu Amalric
           - "Incompresa" ("L'Incomprise"), de Asia Argento
           - "Titli", de Kanu Behl
           - "The disappearance of Eleanor Rigby", de Ned Benson
           - "Bird people", de Pascale Ferran
           - "Lost river", de Ryan Gosling
           - "Amour fou", de Jessica Hausner
           - "Charlie's Country", ("Le pays de Charlie") de Rolf de Heer
           - "Snow in paradise", de Andrew Hulme
           - "Dohee-Ya" ("A girl at my door"), de July Jung
           - "Xenia", de Panos Koutras
           - "Run", de Philippe Lacôte
           - Feher Isten" ("White god"), de Kornel Mundruczo
           - "Turist" ("Force majeure"), de Ruben Ostlund
           - "Hermosa juventud" ("La belle jeunesse"), de Jaime Rosales
           - "Fantasia", de Wang Chao
           - "The salt of the earth" ("Le sel de la terre"), de Wim Wenders et Juliano Ribeiro Salgado
           - "Loin de mon pčre", de Keren Yedaya
           
           Filme în afara competiţiei:
           - "Dragons 2", de Dean Deblois
           - "Gui Lai" ("Coming home"), de Zhang Yimou
           - "L'homme qu'on aimait trop", de André Téchiné
           
           Sesiunile de la miezul nopţii:
           - "Pyo Jeok" ("The target"), de Chang
           - "The salvation", de Kristian Levring
           - "The Rover", de David Michod
           
           Sesiuni speciale:
           - "Of Men and War" ("Des Hommes et de la guerre"), de Laurent Bécue-Renard
           - "El Ardor", de Pablo Fendrik
           - "Red army", de Polsky Gabe
           - "Geronimo", de Tony Gatlif
           - "Maidan", de Sergei Loznitsa
           - "Eau argentée", de Mohammed Ossama
           - "Caricaturistes - Fantassins de la démocratie", de Stéphanie Valloatto
           - "The Owners", de Adilkhan Yerzhanov
           
           Aniversarea a 70 de ani ai ziarului “Le Monde”, cu proiecţia filmului "Les gens du Monde", de Yves Jeuland. Recent, redactorii-şefi de la “Le Monde” şi-au dat demisiile. Bine, nu toţi, 7 din 12 redcatori-şefi sau redactori-şefi adjuncţi.


         Omagiu adus filmului de animaţie, prin proiecţia peliculei "The prophet", de Roger Allers, Gaëtan Brizzi, Paul Brizzi, Joan C.Gratz, Mohammed Saeed Harib, Tomm Moore, Nina Paley, Bill Plymton, Joann Sfar şi Michael Socha.




Sursa si mai multe foto: DM

Sursa texte: AFP

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Win-win: Tu ai dreptate, eu am libertate. Despre Singlehood

Astăzi, despre Bella DePaulo și Virginie Efira . Cine? De ce?  Bella DePaulo predă și scrie psihologie în SUA. S-a specializat în viața de celibatar/ celibatară sau în noțiuni și cuvinte pentru care noi nu avem nici conceptul, nici vorbele: single at heart, singlehood, single experience. Ne-am împrietenit pe Facebook, cum face ea și cum fac și eu nu doar cu oameni știuți de la grădiniță, ci și cu oameni ale căror preocupări din cap și din viață sună cunoscut ori măcar nu te stresează. Bella trăiește în California, publică articole și cărți, este invitată în emisiuni, ține conferințe. O găsiți pe amazon și pe site-ul ei belladepaulo.com . Cartea Singled Out: How Singles Are Stereotyped, Stigmatized, and Ignored, and Still Live Happily Ever After i-a apărut în 2007. Anul ăsta în decembrie (chiar de Moș Nicolae, comme on dit en français) apare Single at Heart: The Power, Freedom, and Heart-Filling Joy of Single Life. Enjoy!  Comme on dit en français encore une foi, acum despre filmul L

Lumea pe dos, cu actori à contre-emploi, dar in care tot omul iubeste

Filmul lui Nolan readuce F-ul din SF in poveste. Fantastic. Sa mai fie si fantastic, atunci cand vedem un SF, nu doar S, riguros stiintific. Cu un poem care ne spune complicat de intraductibil ca suntem programati sa traim si sa ne dorim sa traim, cu vreo doua versuri care pot avea tot atatea traduceri si adaptari cate fire de par are in cap cititorul lor, cu acest poem lansat de pe la inceput, zic, Interstellarul ne reaminteste cum e cu dragostea. Asadar, cum e cu dragostea? Pentru ea facem imposibilul posibil. Pentru ca iubim, nu exista sau nu tinem cont de timp, de spatiu, de conditii meteo, geo, antropo. Pentru ca iubim, stim sa citim in stele si in semne. Pentru ca iubim, trecem peste orice si facem orice. Suntem programati sa fim, sa cautam dragostea, sa o dovedim cu fiecare respiratie si sa nu ne oprim pana nu ii este bine si la adapost dragostei noastre. Sunt pline de iubire spatiul si timpul acestui film. Cel mai adesea, poate pentru ca printre cele mai din aur cura

Orașul e gol, toți diavolii-s la țară

Moșii de vară dinaintea Rusaliilor umplu tramvaiele dinspre biserici cu pungi foșnitoare, grele de vin și colivă, pilaf și bomboane. Pungile se sufocă, bine strânse la gât cu alte pungi, să nu cadă, să nu se verse, să nu, Doamne ferește, ajungă vreun bob de grâu și orez la vreun străin, singur și flămând. Bugetarii creștini au văzut pe telefoane ce vreme e la mare și ce trafic e pe DN1 și au ales să dea o fugă de trei zile sfinte la țară. Bugetarii tineri, cei singuri și cei abia certați, de Paște, cu neamurile vii de la țară au ales să dea comandă de pizza la glovo și să rămână acasă, cu urechea ciulită la lift. Băieții din Sri Lanka și Bangladesh sunt musulmani și hinduși, nu țin Rusaliile creștinilor, doar le duc șaorme și burgeri copiilor singuri și flămânzi rămași acasă, la Netflix and chill. Băieții din Sri Lanka și Bangladesh stau cu ochii în telefon și cu arma la picior – cutiile hrănitoare de plastic roz tazz și galben glovo sunt gata de încărcat șaorme, burgeri și piz