Treceți la conținutul principal

Hai-hui! Sau cat de simplu e sa cuceresti lumea!

“Hai-hui”-ul meu este unul urban. Sunt turista de catedrale, palate, expozitii, muzee, biserici si cafenele, restaurante, teatre, sunt turista de hoteluri cu apa calda, televizor si internet. Asa sunt si ma laud cu asta. Nu ma luati la cort in savana, nu ma convingeti sa mancam frunze in varf de munte fara semnal. “Mie dati-mi strazi pavate, dati-mi cinematograf!”, dupa cum decreta poetul!

Am invatat sa nu mai astept. Stiu ca nu trebuie sa mai aman. Am mai aflat ca tot ce nimeni nu imi poate lua se afla in mine, nu in sifonierul meu. Ce adapostesc in mine, printre cele mai de pret comori, sunt amintirile. Calatoriile si diminetile din orase primitoare, incepute cu “Hello! What are you up to now?, intrebare adresata tie, strengareste – da, pentru asta merita sa traiesti!

Calatoriile mele din ultimii 20 de ani sunt in imaginea de mai jos. Restul abia asteapta!



Praga! Cu Praga mi-am continuat calatoriile hai-hui cand lumea europeana ne-a reprimit la ea, pentru ca “hai-hui”-ul meu incepuse in 1995. 

Prin urmare, am ajuns in capitala Cehiei in vara lui 2007. Era august, Praga era plina de turisti, dar cand nu e! si vreo doua zile a plouat. Dar cand nu ploua, in ziua de azi! 

Hotelul era la 500 m de Vltava, in capatul strazii era Dancing House. 



Praga o strabati pe jos si asa e cel mai bine, asa te indragostesti de ea si ii respiri fiecare fir de palat, parc si deliciu gastronomic.  La Praga am invatat cat de gustos este platoul cu branzeturi, pe care, desi francofila cica-s, nu il incercasem pana atunci. 

Drumul din centrul vechi pana sus la Castel, langa Catedrala St. Vitus, este o lectie de istorie si arhitectura, cand ajungi in curtea interioara a Castelului nu poti decat sa lacrimezi… Cred ca de fericire.

De atunci, vacantele mele europene s-au intetit. Pentru ca, de dimineata pana seara, am tot timpul ceva si altceva de facut, (acum, repede, hai, dar de ce nu raspunzi, dar cand termini etc.), slava Domnului  ca unii si-au facut o profesie din adunatul de informatii si oferte, le-au pus pe site-ul lor si ne fac viata si concediile mai usoare.



Asa se face ca am descoperit pe internet cum, cu mai putin de 300 de euro, pot merge iar la Praga, 4 zile. Prin free-spirit.ro. Mai exact, cu 285 de euro pana pe 4 octombrie si cu 260, din 11 pana pe 25 octombrie. 
De cazat o sa ma pot caza la un hotel de 3 stele.



Ce ar insemna ca daca platesc 300 de euro vad si ma bucur din nou de Praga? Pai asta s-ar traduce prin 4 vizite mai putin – ori mai putin substantiale- la un supermarket. Le reduc si imi fac o vacanta! Merita, zic! Sa cercetam amanuntele

Pe locul doi ar fi o calatorie cu autocarul, tot pentru 4 zile. Belgrad, Zagreb, Bratislava, Viena si Budapesta. Croaziera pe Dunare si ochii clipiti des peste palatele acestor metropole sunt un lucru de facut macar o data in viata. 



Free-spirit.ro imi propune acest circuit cu 180 de euro. Cred ca va fi recompensa mea de vara ploioasa si agitata. Free-spirit.ro are programate doua plecari, in luna august. Detalii – aici.

Pentru dragii mei pensionari din familie, pe care agentiile ii numesc onorabil “seniori”, am asa: din octombrie pana in decembrie, plecari si sejururi de cate o saptamana la cca 400 de euro, in hoteluri de 4 stele. 



Tentanta este, de exemplu, o Toscana – cazare in Montecatini, cu avionul pana la Bologna, apoi transport la hotelul unde isi vor petrece o saptamana de relaxare. Mai multe informatii – pe site-ul free-spirit.ro - aici. 

Nu e asa departe, nu e asa mult si inseamna grija de care au nevoie. Europa o pot vedea acum nu doar la televizor si in atlas, ci chiar la masa ei, acasa la ea. Noi care le suntem nepoti si copii ii putem rasfata. Nu vor spune “Nu”.

Am invatat sa nu mai astept. Stiu ca nu trebuie sa mai aman. Am mai aflat ca tot ce nimeni nu imi poate lua se afla in mine, nu in sifonierul meu. Ce adapostesc in mine, printre cele mai de pret comori, sunt amintirile…

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Win-win: Tu ai dreptate, eu am libertate. Despre Singlehood

Astăzi, despre Bella DePaulo și Virginie Efira . Cine? De ce?  Bella DePaulo predă și scrie psihologie în SUA. S-a specializat în viața de celibatar/ celibatară sau în noțiuni și cuvinte pentru care noi nu avem nici conceptul, nici vorbele: single at heart, singlehood, single experience. Ne-am împrietenit pe Facebook, cum face ea și cum fac și eu nu doar cu oameni știuți de la grădiniță, ci și cu oameni ale căror preocupări din cap și din viață sună cunoscut ori măcar nu te stresează. Bella trăiește în California, publică articole și cărți, este invitată în emisiuni, ține conferințe. O găsiți pe amazon și pe site-ul ei belladepaulo.com . Cartea Singled Out: How Singles Are Stereotyped, Stigmatized, and Ignored, and Still Live Happily Ever After i-a apărut în 2007. Anul ăsta în decembrie (chiar de Moș Nicolae, comme on dit en français) apare Single at Heart: The Power, Freedom, and Heart-Filling Joy of Single Life. Enjoy!  Comme on dit en français encore une foi, acum despre filmul L

Lumea pe dos, cu actori à contre-emploi, dar in care tot omul iubeste

Filmul lui Nolan readuce F-ul din SF in poveste. Fantastic. Sa mai fie si fantastic, atunci cand vedem un SF, nu doar S, riguros stiintific. Cu un poem care ne spune complicat de intraductibil ca suntem programati sa traim si sa ne dorim sa traim, cu vreo doua versuri care pot avea tot atatea traduceri si adaptari cate fire de par are in cap cititorul lor, cu acest poem lansat de pe la inceput, zic, Interstellarul ne reaminteste cum e cu dragostea. Asadar, cum e cu dragostea? Pentru ea facem imposibilul posibil. Pentru ca iubim, nu exista sau nu tinem cont de timp, de spatiu, de conditii meteo, geo, antropo. Pentru ca iubim, stim sa citim in stele si in semne. Pentru ca iubim, trecem peste orice si facem orice. Suntem programati sa fim, sa cautam dragostea, sa o dovedim cu fiecare respiratie si sa nu ne oprim pana nu ii este bine si la adapost dragostei noastre. Sunt pline de iubire spatiul si timpul acestui film. Cel mai adesea, poate pentru ca printre cele mai din aur cura

Orașul e gol, toți diavolii-s la țară

Moșii de vară dinaintea Rusaliilor umplu tramvaiele dinspre biserici cu pungi foșnitoare, grele de vin și colivă, pilaf și bomboane. Pungile se sufocă, bine strânse la gât cu alte pungi, să nu cadă, să nu se verse, să nu, Doamne ferește, ajungă vreun bob de grâu și orez la vreun străin, singur și flămând. Bugetarii creștini au văzut pe telefoane ce vreme e la mare și ce trafic e pe DN1 și au ales să dea o fugă de trei zile sfinte la țară. Bugetarii tineri, cei singuri și cei abia certați, de Paște, cu neamurile vii de la țară au ales să dea comandă de pizza la glovo și să rămână acasă, cu urechea ciulită la lift. Băieții din Sri Lanka și Bangladesh sunt musulmani și hinduși, nu țin Rusaliile creștinilor, doar le duc șaorme și burgeri copiilor singuri și flămânzi rămași acasă, la Netflix and chill. Băieții din Sri Lanka și Bangladesh stau cu ochii în telefon și cu arma la picior – cutiile hrănitoare de plastic roz tazz și galben glovo sunt gata de încărcat șaorme, burgeri și piz