200.000 de romance se uita la meciuri de fotbal la televizor. Si alte surprize din tribuna statisticilor
In ultimii 7 ani, a scazut cu 10 procente numarul celor interesati sa vada meciuri de fotbal la televizor (de la 47,7% în 2006 la 37,8% dintre romanii din mediul urban în 2013).
Dezinteresul este aratat de o diferenta si mai mare pentru acelasi subiect in presa scrisa: de la 33% in 2006 la 20% in 2013.
Alte informatii:
Aproape jumatate dintre locuitorii oraselor citesc constant stiri despre fotbalul de la noi, in ziare si reviste si cam tot atatia (46% cu 43%) citesc despre fotbalul international.
20% dintre locuitorii de la oras se uita la televizor mai ales pentru meciuri. Dintre ei, 11% sunt femei. (Cu datele de la recensamantul din 2011 si cu rotunjiri specifice am ajuns la cele 200.000 de doamne de la oras care se uita la meci la tv).
58% se uita "in general" (spre deosebire de cei care se uita "in special", "mai ales", de mai sus) la meciurile de fotbal la televizor.
Cei mai multi dintre cititorii care urmaresc in ziare si reviste in special informatii despre fotbal au venituri de peste 2.000 de lei. (15% dintre cititori)
Cel mai mare interes față de fotbalul românesc îl au bucureștenii - 16% dintre ei aleg informațiile despre fotbal în locul unui alt tip de conținut.
Foto: taringa.net
DETALII:
Biroul Român de Audit Transmedia (BRAT) pune la dispoziție cele mai
recente cifre și tendințe despre comportamentul și interesul românilor față de
știrile din fotbal și față de meciurile difuzate la televizor.
46% dintre persoanele din mediul urban citesc în mod
constant știri despre fotbalul românesc în ziare și
reviste, iar 43% aleg să fie la curent cu informațiile din fotbalul
internațional, arată datele celui mai recent Studiu Național de Audiență (SNA) FOCUS realizat de BRAT. Tendințele
acoperă perioada 2006-2013, iar universul studiului este reprezentat de
populația din mediul urban din România cu vârsta cuprinsă între 14 și 64 de ani.
Studiul măsoară preferințele de consum de bunuri și servicii ale populației
urbane. Caracterul continuu al studiului și eșantioanele mari (peste 10.000 de
interviuri anual) permit observarea fluctuațiilor preferințelor populației și
studierea lor în raport cu evoluția socio-economică din România. Marja de
eroare este de +/-0.8%.
În ceea ce privește
vizionarea meciurilor de fotbal, 20%
dintre români aleg să urmărească în special meciuri de fotbal la televizor,
iar 11% dintre acestea sunt femei. În același timp, 58,2% dintre români declară că urmăresc în general
meciurile de fotbal de la televizor. 32,3% dintre români afirmă că ascultă la
radio emisiuni sportive, procentul celor care le preferă altui tip de conținut
fiind de 8,6%.
Bucureștenii, pasionați de fotbal
Studiul mai relevă
că 18,3% dintre bărbați și 1,7%
dintre femei urmăresc în mod deosebit în ziare și reviste subiecte legate de
fotbalul internațional. În ceea ce privește interesul față de fotbalul românesc,
24,3% dintre bărbați si 1,5% dintre femei urmăresc în mod special acest subiect.
Procentul cel mai ridicat al celor care urmăresc în mod special informații
despre fotbalul românesc, 14,9%,
corespunde celor cu venituri personale de peste 2000 de lei. Cel mai mare
interes față de fotbalul românesc îl au bucureștenii - 16, 1% aleg informațiile despre fotbal în locul unui alt tip de
conținut -, urmează cei din muntenia - 15,1%
- și bănățenii, cu un procent de 12,7%.
Interesul față de fotbal, în scădere
Studiul SNA (FOCUS)
mai arată, însă, că tendința în ceea ce privește interesul pentru meciuri și
pentru informațiile legate de fotbal înregistrează o scădere. Doar 12,6 %
dintre românii din localitățile cu peste 50.000 de locuitori au plătit anul
trecut pentru a vedea un meci, față de 18, 6% în anul 2006. Procentul celor interesați să urmărească
fotbal la televizor a scăzut de la 47,7% în 2006 la 37,8% în 2013. De asemenea, procentul românilor care
obișnuiesc să citească informații despre fotbal în ziare și în reviste este de
20,4% în prezent, față de 33,5% în anul 2006.
BRAT este organizația industriei de media din
România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează
tirajele (presă scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presă
scrisă, online, radio și out-door). Studiul National de Audiență FOCUS este realizat de BRAT și reprezintă
unica sursă pentru piața de media și publicitate din România pentru furnizarea
rezultatelor de audiență.
Comentarii
Trimiteți un comentariu