marți, 22 iulie 2014

Puie, misi!

Despre Generation Twee. In romaneste, Generatia "Te pupik dulcik"

Exista. Au documentat-o astia. Au scris carti. Asa e, ne-au facut cu capul, deci trebuia sa ii luam la intepat in insectar. S-au adunat sociologi, antropologi, psihologi si au ajuns la oarecari concluzii. Eu le-am adunat, tradus si adaptat. Bon appetit!

Cum le zice lor? Twee - numele le vine de la felul in care copiii mici de americani pronunta "sweet". Prin urmare, adaptarea nu putea fi decat in sfarsit explicata fixatie pentru "te pup dulce", "te pupic", "te pupik dulcic", "dulcik", "esti un dulce, "o dulce, o dulcica, un dulcic", pentru ID-urile si adresele dulcika99, dulcyka2001, sweet98, dulcic_dulcika.... Etc... ca nu mai pot (acum imi vine sa ii suspectez si pe cei de la Dolce ca ii vizeaza p-astia din generatia Twee).

I-a consacrat in biblioteci Marc Spitz, un ziarist caruia chiar in vara asta i-a aparut cartea "Twee: The Gentle Revolution in Music, Books, Television, Fashion", dupa ani de documentare. Generation Twee o considera cea mai mare miscare culturala dupa Hip Hopul din anii 80.

De unde vin ei? Ar veni cumva natural, dupa generatiile X, Y... Ceva mai complicate, mai triste, mai trecute deja prin viata sau macar prin criza. Pe scurt, ar fi generatia W.

Spitz zice ca ei ar avea radacini in anii 50. Or avea, nu zic, dar unora nici bunicii nu li se nascusera atunci. Sau asa o fi in America. Dar sa revenim si sa continuam. Varstele, de fapt, sunt amestecate. Se intalnesc in "generatia te pupik dulcik" de la adolescenti pana la oameni de peste 40 de ani.



Ce ii mana pe ei in lupta? Adica noi cum ii recunoastem pe cei din generatia Twee?

  • Se refugiaza in lumea lor pufoasa si roz, cu iluzii, total aseptica.
  • Refuza conflictele de orice fel, le place blandetea: nu-si asuma conflicte, nu vor confruntari, nu protesteaza.
  • Daca i-ar reprezenta o prajitura, aceea ar fi briosa.
  • Daca i-ar reprezenta un video, acela ar fi un clip youtube cu o pisicaaaa.
  • Le place sa confectioneze ei, cu mainile lor, obiecte de artizanat si bijuterii. Doar stiti, pe Facebook sunt suuuute de prieteni si prieteni ai prietenilor care au miniateliere acasa unde cos, lipesc, taie si aranjeaza bijuterii, decoratiuni, mici piese de mobilier si alte dragalasenii...dulci. Sa fie cosy si sweet! In general, le place tot ce e home made.
  • Sunt un fel de hipsteri, dar mai roz. Adica de la hipsteri nu au luat cinismul. Cei din Twee sunt, cum ziceam, duuulci, blaaanzi, "pismeni". Un Twee nu e hater.
  • Pentru ca si-au vazut parintii stresati de munca, ei aleg sa guste din micile bucurii si placeri tihnite.
  • Se inchid in coconul confortabil pe care si-l creeaza, nu vad, nu pot vedea, nu accepta inegalitatile, probleme etc din societate.
  • Le plac magazinele, cofetariile, cafenelele cu decorul anilor 50 - anii 50 occidentali, desigur!
  • Ei nu au raporturi sexuale sau mai urat si direct, no way. Ei fac dragoste. Pai da! Si barbatul Twee e masculul omega. Adica nu e alfa. Adica e barbatul copil. Cam ca Zach Galifianakis din seria "The Hangover".
  • Femeia Twee e femeia copil. Fetita. Dulce pe viata. Ca viata (she wishes!)
  • Unul dintre filmele si personajele definitorii pentru Twee - "Amelie" (mai exact, "Le fabuleux destin d'Amélie Poulain")
  • Iar Brooklynul este cartierul cel mai Twee.


Grafic: http://the-flack.com
Info: Le Soir, Harper Collins etc.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu